Tisztán emlékszem, mikor a kopott fapolc verseskötetei közül rám kandikált az Y
Suggalták az alkoholmámoros, disznófejűek: „ezzel átkelsz a Nyugaton”
Monoton felemelő szakadékba hajszolt a nagy magor gúnyolás
Itt Isten kisbetűvel írva is egyházmentes lángolás
A vádolás onnan ért, ahonnan nem vártam:
nemzetiszínben pompázó pimp-gyerkőcök szerint kommunista pártolás
Sorsrontás? Egy sor több sors, betűópium a szemfedőd, csókod magyar,
Párizs a szeretőd.
A kő visszahull a földre, ha csak a gravitációt le nem győzve a barázdák között egy Latinovits szavalja: „Szabad – e sírni a Kárpátok alatt?”
Mint e nép teszi, miközben egy magából kifordult polifikai zseni, félremagyarázva kopogtat új időknek régi dalaival. Mit kopogtat, dörömböl!
Forrnál – e a dühtől, bár ismerős látvány terül szemed elé, háborús néplélek maradt 100 év után is a magyar, s ez elszomorítana? Vagy lehajolnál a paksi atomerő-mű-vészi rubelhumusz földjéig, hogy félig lehunyt szemmel lásd ma is tökmag jankók (csupa kisbetűvel) között állsz a tüntetésen, muszáj Herkulesként…
Szállnál alá, mint a történelmi hűség kedvéért héjává lefokozott turulmadár, még mindig álmos az ország.
Punk lennél vagy rapper, esetleg mindkettő: a punkból a lázadás, a kritika a rapből.
Szifiliszként támad ránk a kurmány által felhergelt gyűlölet, hogy a tüdővész helyett elvigye a nincstelen – szerintük – bűnözőket. Vagy az élhetetlen Bécsbe száműzze őket.
De mindhárom gyógyítható lenne már, ha legalább egy akadna köztünk ki összefog, hogy letörje a labanc bérenc fő betyárt.